رکورد شنا در دریا خزر شکسته شد + فیلم

ورزش شنا در مکان های مختلف و در محیط های گوناگون انجام می گیرد و یکی از این موارد دریا به شمار می رود که از زمان قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است. در این بخش قصد داریم تا به رکورد شنا در دریا اشاره کنیم و بخشی از جزئیات مهم مربوط به آن را بیان کنیم تا کسانی که علاقه مند هستند مشاهده کنند.

توجه داشته باشید که این ماده از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. از همین رو افراد زیادی برای ثبت اسم در چهار چوب رکورد شنا در گینس برای این ماده تلاش می کنند.

رکورد شنا در دریای خزر

رکورد شنا در دریای خزر

احمد شعبانی فر شنا گر گیلانی توانست رکورد شنا در دریای خزر را به نام خودش ثبت کند و یکی از رکوردهای ورزشی این قسمت از شنا می باشد. او شنا را از شهر آستارا آغاز کرد و در مسافت ۷۴۰ کیلومتر به دریا نوشهر رسید و توانست این مورد را برای خودش ثبت کند. این رکورد قبل از آن به دست کشور ایرلند بوده است و او برای ایرانی ها بعد از مدت ها این رکورد را جابه جا کرده است و این مهم ترین ویژگی این شناگر می باشد.

او یکی از کسانی است که سال های زیادی از شروع فعالیت های او می گذرد و در طول این سال ها تمرینات مختلفی در زمینه شنا داشته است و به همین دلیل است که مورد اهمیت قرار گرفته است چون به صورت تک نفره تمرینات خودش را انجام داده است و برای ثبت این رکورد برای شنا در دریا خزر تلاش زیادی داشته است و همینطور با شرایط سخت توانسته است این رکورد را ثبت کند. البته که مردان دیگری نیز این عنوان را کسب کرده اند اما احمد شعبانی فر آخرین نفری بوده است که توانسته این تیتر را برای خودش پر رنگ تر کند و آن را در رزومه کاری داشته باشد.

رکورد شنا در عمق دریا

دریا جان شناگر ترکیه ای توانست به عمق ۹۵ متری دریا برود و این رکورد را به نام خودش ثبت کند. هر کسی نمی تواند به عمق دریا رفته و این رکورد را ثبت کند و به همین خاطر است که برای این عنوان هیچ اسم ایرانی ثبت نشده است که ما بتوانیم آن را برای شما مطرح کنیم. رکورد شنا در عمق دریا یکی از سخت ترین رکورد های جهان به شمار می رود که امکان جابه جایی آن برای دیگران تا حد زیادی سخت می باشد و زمان زیادی برای آن نیاز می باشد.

رکورد شنا در دریا که در گینس ثبت شد

آخرین رکورد شنا در دریا که به عنوان رکورد گینس شناخته شد رکورد الهام السادات اصغری شناگر ایرانی می باشد که در زمان زدن این رکورد حواشی زیادی داشت و افراد زیادی معقتد که این رکورد به طور قانونی ثبت نشده است چون زمان زدن رکورد او هیچ مسئولی حضور نداشته است و به همین دلیل است که اعتبار زیادی ندارد. این رکورد قبل از او توسط یکی از شناگر های خارجی ثبت شده است و این موضوع در تمامی رسانه ها گفته شده است و به آن اشاره شده است چون یکی از بهترین رکورد ها مربوط به گینس می باشد.

رکورد شنا توسط مردان در دریا

رکورد شنا توسط مردان در دریا

علی جواهری جوان ۳۴ ساله ایرانی توانست رکورد شنا در دریا را بزند و این عنوان را به نام خودش ثبت کند. او یکی از کسانی است که سال های خیلی زیادی است در دریا های مختلف شمال و جنوب شنا کرده و به خوبی از پس این کار بر می‌آید. او توانست هزاران کیلومتر در خلیج فارس شنا و ۸۴ روز در آب زندگی کند. چون یکی از رکورد داران گینس می باشد که به عنوان اولین افراد شناگر توانست مهارت های فردی خودش را به تمام جهان نشان دهد و رکورد شنا در دریا برای مردان را ثبت کند.

رکورد شنا در دریا توسط زنان

همان طور که در بخش قبلی به این موضوع اشاره کردیم در حال حاضر این عنوان و این رکورد برای الهام السادات اصغری که توانست سه ساعت با دست بسته در بوشهر شنا کند ثبت شد. او با شرایط سخت و ریسک بالا توانست این شنا را انجام دهد و کسی قبل از او این رکورد را با دست بسته نداشته است. او یکی از بهترین شناگر های ایرانی می باشد که هنوز هم مورد توجه رسانه ها می باشد و سعی دارد این رکورد خودش در کتاب گینس ثبت کند.

چه کسی رکورد شنا در مسافت طولانی‌ ترین در ۲۴ ساعت در دریا را دارد؟

سجاد فرشچی از تهران توانست این رکورد را با زمان ۵۷ دقیقه به ثبت برساند و در مسافت طولانی‌ آن را انجام دهد. البته که این رکورد توسط افراد دیگر نیز به ثبت رسیده است و چند نفر دیگر از شیراز و اصفهان و گیلان نیز توانستند این رکورد را بزنند اما نکته ای که وجود دارد این است که سجاد فرشچی اولین مقام و اولین نفری بود که در جایگاه برتر قرار گرفت و این مورد به نام خود او ثبت شد و به عنوان بهترین شناگری که در مسافت طولانی‌ و زمان کم این رکورد را زد و مورد توجه مردم و تمامی مسئولین قرار گرفت.

چه کسی رکورد سریع‌ ترین زمان برای شنا از کانال انگلیس را دارد؟

یک شناگر آمریکایی در ۳۷ کیلومتر توانست از کانال انگلیس به مدت زمان ۱۳ساعت شنا کند و این رکورد را به نام خودش ثبت کند. همان طور که می دانید همه افرادی که در رشته شنا فعالیت دارند نمی توانند به این موقعیت دسترسی پیدا کنند چون کار راحتی نمی باشد و زدن این رکورد کار هر فردی نمی باشد و به همین دلیل است که مدت ها است که این عنوان برای شناگر آمریکایی ثبت شده است و هنوز هم جابه جایی شکل نگرفته است چون یکی از موارد خاص و سخت برای تمام جهان به شمار می رود.

کدام فرد بیشترین بار رکورد شنای انفرادی در دریا را شکسته است؟

کدام فرد بیشترین بار رکورد شنای انفرادی در دریا را شکسته است؟

این رکورد دست مایکل فلپس می باشد چون به تعداد بیشتری از بقیه رکورد زده است و لایق این عنوان می باشد. او قهرمان شنا می باشد و برای آن مدال طلا نیز دریافت کرده است. او موفق ترین شناگر آمریکایی می باشد که در بخش های مختلف توانسته است عنوان قهرمانی داشته باشد و ۲۹ بار رکورد شنا انفرادی و ۱۰ مرتبه شنا امدادی را به نام خودش ثبت کرده است و یکی از موفق ترین شناگر های آمریکایی می باشد که سابقه درخشانی دارد و در گروه بهترین و قوی ترین افراد قرار گرفته است.

چه مسافتی بیشترین مسافت شنای متوالی در دریا بدون وقفه است؟

این زمان تقریبا نسبی می باشد و ممکن است شناگر های مختلف آن را تغییر دهند اما نکته ای که وجود دارد این است که مائده ماندگاری توانست به عنوان یک ایرانی این رکورد را در زمان ۶ ساعت ثبت کند و مورد توجه قرار گیرد. او این مسافت را با شنا در شهر انزلی طی کرد و بهترین رکورد حرفه ای خودش را ثبت کرد. او یکی از نوجوانان ایرانی می باشد که تجربه کمتری از دیگران و شناگران دیگر دارد اما قدرت و مهارت زیادی دارد و به همین دلیل توانسته است این رکورد را ثبت کند.

کدام کشور بیشترین تعداد قهرمانان رکورد شنا در دریا را دارد؟

این رکورد مربوط به کشور استرالیا می باشد چون در این کشور قهرمان های شنا به تعداد بیشتری هستند و مدال های آن ها در رتبه اول و مدال طلا به تعداد ۱۳ عدد و برای مدال نقره ۷ عدد و برای مدال برنز به تعداد ۵ عدد که در حال حاضر بیشترین تعداد می باشد ثبت شده است این کشور رکورد دار بیشترین عنوان های قهرمانی در رشته شنا می باشد و نسبت به دیگران کشور های جهان قدرتمند تر می باشد و برای همین جایگاه ویژه ای در جهان دارد و به طور کلی بیشترین قهرمانان رکورد شنا در دریا را دارد.

چه کسی رکورد شنای طولانی‌ ترین در آب‌های زیر صفر درجه سانتی‌گراد را در دریا ثبت کرده است؟

این رکورد با زمان یک ساعت و چهل و پنج دقیقه در اختیار وین هوف که به مرد یخی مشهور می باشد و توانسته است مدت زمان زیادی را در آب های یخ قطب شنا کند می باشد و به عنوان قهرمان آب های سرد شناخته شده است. او به شنا کردن بدون لباس عادت کرده است و این مورد یکی از موارد دلخواه و عادی برای این چهره به شمار می رود. او در دمای ۳۰ درجه زیر صفر شنا کرد و این رکورد را به نام خودش ثبت کرد.

چه تفاوتی بین رکوردهای شنا در استخر و دریا وجود دارد؟

همان طور که مشخص می باشد دریا مسافت زیادی دارد و این مسافت نامحدود می باشد و شناگران می توانند با بیشترین رکورد شنا کنند اما در استخر شنا محدودیت هایی دارد که ممکن است وضعیت را آسان تر کند چون یک مسافت تعیین شده ای برای استخر وجود دارد. البته که باید توجه داشت دریا موج های زیادی دارد و برای شنا در آن مهارت های بیشتری نیاز می باشد چون هر کسی نمی تواند به صورت حرفه ای در دریا شنا کند. تفاوت دیگری که وجود دارد این است که برای شنا در استخر تجهیزات خاصی نیاز نمی باشد اما برای دریا بهتر است از لباس های مخصوص شنا استفاده کنید تا راحت تر رکورد بزنید. در ادامه به برخی از این تفاوت ها اشاره خواهیم کرد.

محیط شنا

شنا در استخر در محیطی مصنوعی و کاملا تمیز انجام می شود اما آب دریا ها معمولا شور و آلوده و به صورت طبیعی می باشد.

فاصله شنا

استخر ها معمولا در اندازه کوچک تری ساخته می شوند و اندازه دریا در مقایسه با استخر بسیار بزرگ تر و وسیع تر است.

شرایط جوی

شرایط آب و هوایی در استخر ها به صورت کنترل شده است اما در دریا غیر قابل کنترل بوده و بستگی به شرایط جوی دارد.

به این مقاله امتیاز دهید :

دیدگاهتان را بنویسید