عجیب ترین رکورد جام ملت های اروپا که تا به حال ثبت شده

در جام ملت های اروپا همیشه رکوردهای فوتبالی جدیدی ثبت می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا کمی بیشتر با رکورد جام ملت های اروپا آشنا شوید.

رکورد گلزنی جام ملت های اروپا

رکورد گلزنی جام ملت های اروپا

در بین بازیکنان تیم ها، فردی که بتواند بیشترین گل را در مسابقات بزند می تواند رکورد گلزنی جام ملت ها را برای خود بدست بیاورد و به عبارت دیگر تیم او نیز رکوردار می شود. کریستین رونالدو بازیکنی می باشد که رکورد گلزنی جام ملت های اروپا را در کارنامه خود اضافه کرده است و البته این بازیکن در سطح جهانی نیز رکوردهای زیادی را ثبت کرده است.

نکته مهم : اگر قصد شرط بندی جام ملت های اروپا را دارید می توانید از سایت های مورد اعتماد ما یعنی شیر بت و تاینی بت کمک بگیرید.

رکورد هتریک جام ملت های اروپا

هتریک یکی از حرکت های اصلی و اساسی فوتبال محسوب می شود که انجام دادن این حرکت در بازی نشان دهنده حرفه ای بودن بازیکن می باشد. تا کنون بازیکنان زیادی در جام ملت های اروپا این حرکت را انجام داده و اسم خود را درخشان کرده اند. یکی از بازیکنان حرفه ای و رکوردار هتریک در این جام لیونل مسی می باشد. لیونل مسی با هشت هتریک توانسته است در ابتدای لیست این رکورد قرار بگیرد. البته بهتر است توجه کنید رونالدو نیز با هشت هتریک در کنار اوست.

رکورد تعداد پاس در جام ملت های اروپا

پاس با وجود این که حرکت ابتدایی می باشد اما دارای نقش مهمی در بازی است. تیمی که بتواند بیشترین پاس را رد و بدل کند می تواند کنترل بیشتری نیز در زمین داشته باشد. در این بین بازیکنی که بتواند بیشترین پاس را رد و بدل کند رکوردار این حرکت می باشد. ژاوی بازیکن اسپانیایی تا کنون رکوردار حرکت پاس بوده است. این فرد تا کنون نهصد و پنجاه پاس را رد و بدل کرده است که بیشتر آن ها به گل تبدیل شده است.

رکورد کلین شیت جام ملت های اروپا

رکورد کلین شیت جام ملت های اروپا

کلین شیت، رکوردی مخصوص دروازه بانان می باشد که به تعداد گل های نخورده و بسته نگه داشتن دروازه آن ها دلالت دارد. جانلوییجی بوفون رکوردار کلین شیت در ششصد دقیقه می باشد که رقم بسیار چشم گیری است اما این رکورد برای او ماندگاری زیادی نداشت. زیرا در آخرین رقابت های جام ملت ها ام باپه این بازیکن حرفه ای توانست به بوفون گل بزند. این گونه رکورد او از دست رفت اما همچنان این رکورد به عنوان آخرین رکورد ثبت شده است و آخرین رکورد به عنوان ششصد دقیقه کلین شیت هم اکنون نیز به اسم جانلوییجی بوفون ثبت شده است.

رکورد پنالتی در جام ملت های اروپا

رکورد پنالتی در جام ملت های اروپا

جام ملت های اروپا رکوردهای زیادی در خود دارد که یکی از این رکوردها، رکورد پنالتی می باشد. سه پنالتی گل شده در جام ملت های اروپا متعلق به حرفه ای ترین بازیکن جهان می باشد. کریستین رونالدو زمانی که در تیم پرتغال بوده است توانسته است که این رکورد را اول برای خود و سپس برای تیم پرتغال ثبت کند. فرانک آمسن دانمارکی بازیکنی است که در رتبه دوم پنالتی جام ملت ها قرار دارد. با وجود این که رونالدو اکنون از این تیم جدا شده است اما همچنان رکوردار این حرکت است.

رکورد بهترین عملکرد در جام ملت های اروپا

هر چهار سال یک بار تیم های فوتبال اروپایی برای رقابت های سرنوشت سازی دور یک دیگر جمع می شوند. در این رقابت ها به صورت کلی رکوردهای زیادی برای هر تیم زده می شود که عملکرد آن تیم را در سال های استراحت او مورد سنجش قرار می دهد. در ادامه به عملکرد تیم ها در جام ملت های اروپا می پردازیم.

آلمان

آلمان به عنوان موفق ترین تیم در جام ملت های اروپا معرفی شده است. تا کنون تیم آلمان در مسابقات جام ملت ها به سه قهرمانی با اختلاف امتیاز بالا رسیده است. همچنان سه نایب قهرمانی موجود در کارنامه او نیز وجود دارد که باعث شده امتیاز نهایی آن بالا تر برود. آلمان هم اکنون نیز در صدر جدول قهرمانی جام ملت های اروپا قرار دارد و می درخشد.

اسپانیا

از دیگر کشورهای موفق و درخشان در جام ملت های اروپا می توانیم به اسپانیا اشاره کنیم. اسپانیا با داشتن امتیاز بندی مناسب توانسته است با رتبه سوم در جدول جام ملت ها دست پیدا کند. این تیم تا کنون در ده بازی شرکت کرده است که در بیشتر آن ها موفق نبوده است تا به قهرمانی برسد و هم اکنون نیز تحت تمرینات سخت در حال پیشرفت است.

انگلیس

بر خلاف گذشته و با وارد شدن تیم انگلیس به جام ملت ها مدتی است که این تیم نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد. به گونه ای که با وجود حرفه ای بودن بازیکنان این تیم، هم اکنون در رتبه نهم قرار گرفته است. با وجود شرکت در سی و یک بازی، تیم انگلیس تنها توانسته است در نه رقابت به قهرمانی برسد و به همین منظور در رتبه نهم قرار گرفت.

فرانسه

در رتبه نایب قهرمانی جام ملت ها تیم کشور فرانسه‌ حضور دارد که با عملکرد عالی خود به این جایگاه رسیده است. در بین بازی های انجام شده فرانسه در کنار گلزنی های بی نقص بازیکنان توانسته امتیازات زیادی نیز در طی بازی کسب کند. این گونه است که فرانسه توانسته پس از آلمان به بالا ترین رتبه در جام ملت های اروپا دست پیدا کند و نایب قهرمان شود.

ایتالیا

ایتالیا، به عنوان قهرمان کنون جام ملت های اروپا معرفی شده است که این قهرمانی به دلیل امتیازات بالایش است. در ادوار گذشته نیز ایتالیا در رده بندی های سوم و چهار قرار داشته است. اما با تلاش و پشتکار بالایی که این تیم دارد، توانست در کم ترین زمان ممکن خودش را در سطح قهرمانی بالا ببرد.

به این مقاله امتیاز دهید :

دیدگاهتان را بنویسید