بررسی رکورد بیشترین قهرمانی جام حذفی ایران

در این جام مانند دیگر مسابقات جهانی رکوردهای ورزشی زیادی زده می شود و اتفاقات جالبی پیش می آید. در ادامه قصد داریم تا به رکورد قهرمانی جام حذفی ایران بپردازیم تا بتوانید بیشتر با این رقابت سرنوشت ساز آشنا شوید.

پرافتخارترین رکورد دار قهرمانی جام حذفی ایران چه تیمی است؟

پرافتخارترین رکورد دار قهرمانی جام حذفی ایران چه تیمی است؟

استقلال تهران به عنوان پر افتخار ترین تیم و رکوردار جام حذفی به صورت رسمی توسط فدراسیون معرفی شد. تا کنون بیست و دو دوره جام حذفی برگزار شده است که فرصتی طلایی می باشد که هر تیم توانایی خود را نشان دهد. در تمامی این دوره ها استقلال تهران توانسته است در پنج دوره از جام های حذفی به عنوان قهرمان نهایی بدرخشد. بردهای پی در پی و مهمی که این تیم داشته است موجب شده تا هم اکنون تیم های زیادی مدعی رقابت با این تیم باشند.

با این وجود همچنان این تیم از نظر برد و امتیازات خود در صدر جدول قرار دارد. فتح جام حذفی ایران برای تیم استقلال به میزانی مهم بود که پس از بردهای پی در پی این تیم توانست جایگاه خود را بالا تر ببرد. جایگاه این تیم پس از جام حذفی توانست یک مرتبه به صدر جدول نزدیک تر شود و به عنوان پر افتخارترین رکورد قهرمانی جام حذفی ایران لقب بگیرد.

رکورد دار قهرمانی جام حذفی ایران در گرفتن پنالتی

پنالتی به عنوان یکی از بهترین روش های گل زنی به تیم مقابل تاثیر زیادی بر روی قهرمانی تیم ها دارد. در بین تیم های شرکت کننده در جام حذفی ایران، تیم ذوب آهن توانسته است رکوردار قهرمانی پنالتی باشد به صورتی که امتیاز بالایی را این گونه به دست آورد. ذوب آهن در جام حذفی در هفت بازی شرکت کرد که بیشتر بردهای او در مقابل تیم های ضعیف بود. سپس در مرحله بازگشت تیم ذوب آهن با تیم سپاسی رو به رو شد که تا حدی بازی سختی را رقم زد.

این بازی پس از تلاش های فراوان به نتیجه تساوی رسید و به ضربات پنالتی کشیده شد. در همان ابتدای کار، ذوب آهن دو گل را وارد دروازه سپاسی کرد. اما تیم سپاسی نتوانست هیچ گلی را در ضربات پنالتی وارد دروازه ذوب آهن کند؛ این گونه تیم ذوب آهن توانسته رکورد دار قهرمانی جام حذفی ایران در گرفتن پنالتی بشود.

رکورددار لو ندادن توپ در این رقابت ها

لو ندادن توپ حرکتی می باشد که میزان حرفه ای بودن بازیکنان یک تیم را نشان می دهد. تیم استقلال و تیم تراکتور از رکوردداران لو ندادن توپ در جام حذفی ایران می باشند. تمامی بازیکنان این دو تیم با توجه به تمرین های سخت و دشوار به صورت کامل در بسیاری از حرکات فوتبال حرفه ای شده اند. لو ندادن توپ نیز حرکتی می باشد که این دو تیم به صورت کامل در آن تخصص دارند.

با این وجود در یکی از جام های حذفی این دو تیم در مقابل یک دیگر قرار گرفتند که باعث شد نتایج جالبی به دست بیاید. در بازی این دو تیم، بازی به وقت اضافی کشیده شد اما در نهایت هیچ کدام از تیم ها نتوانستند گلی را وارد دروازه رقیب کنند. به همین منظور این بازی با تساوی پایان یافت و هر دو این تیم ها به عنوان رکورددار قهرمانی جام حذفی ایران در لو ندادن توپ معرفی شدند.

رکورد دار قهرمانی جام حذفی ایران در کلین شیت

رکورد دار قهرمانی جام حذفی ایران در کلین شیت

سید مهدی رحمتی یا به اسمی دیگر آقای کلین شیت از رکوردداران قهرمانی جام حذفی ایران در کلین شیت می باشد. صد و نود و سه کلین شیت رقمی می باشد که رحمتی در تاریخ بازی های جام حذفی برای خود ثبت کرده است. کلین شیت های سید مهدی رحمتی به صورت پی در پی در سه دوره بوده است که نشان دهنده مهارت بالا او می باشد. البته رکورد کلین شیت های این دروازه بان با استعداد تنها به جام های حذفی محدود نشده است.

این فرد در فصل های مختلف نیز به عنوان رکوردار معرفی شده است و باعث شده تا تیم های مختلف خواهان بستن قرارداد با او باشند‌. رحمتی هم اکنون در تلاش است تا بتواند در تیم ملی حضور پیدا کند. این گونه می تواند رکورد کلین شیت خود را در سطح جهانی نیز به ثبت برساند و معروفیت بیشتری را برای خود فراهم سازد.

رکورددار گل زدن در این جام

رکورددار گل زدن در این جام

تیم سپاسی تیمی می باشد که با وجود عملکرد ضعیف خود در جام حذفی اما رکوردار گل زنی می باشد. غلام حسین مظلومی بازیکنی می باشد که رکورد گل زنی در این جام را زده است. این بازیکن در تیم سپاسی بازی می کند و توانست در یک بازی سه گل را به تیم مقابل بزند. این حرکت و گل زدن مظلومی باعث شد تا توجه افراد زیادی به او جلب شود زیرا این حرکت غیر پیش بینی شده ای برای این بازیکن بود.

رکوردار بعدی گل زنی در جام های حذفی محمد سلیمی می باشد که با زدن دو گل در یک بازی توانسته رتبه دوم را برای خود کند. البته این به این معنی نمی باشد که بازیکنان دیگری قادر به زدن گل نبوده اند، آن ها نیز گلزنی داشته اند اما به تعداد کم تری بوده است و یا به صورت خطا بوده است. اما گل های زده شده توسط این دو فرد به طور کامل صحیح بوده اند و به ثبت رسیده اند.

رکورد دار قهرمانی جام حذفی ایران در هتریک

قهرمان هتریک لقبی است که طرفداران فوتبال به تیم رکوردار این حرکت داده اند. تیم سپاهان با چهار دوره قهرمانی در حرکت هتریک توانست این لقب را برای خود از سمت مردم دریافت کند. باشگاه فوتبال سپاهان از تیم های مهم در لیگ های مختلف می باشد.

لیگ های برتر، جام های حذفی و لیگ های خلیج فارس و دیگر تورنمنت های فوتبالی، تورنمت هایی می باشد که سپاهان در آن ها به قهرمانی رسیده است. به همین منظور است که تیم سپاهان در حرکت هتریک نیز توانسته به خوبی بدرخشد و رکورد قهرمانی جام حذفی ایران در هتریک را از آن خود کند.

به این مقاله امتیاز دهید :

دیدگاهتان را بنویسید