آموزش بازی چکرز فارسی به همراه بررسی قوانین

حدودا پنج هزار سال پیش یکی از افراد بسیار خلاق با ترکیب تخته بازی معروف شطرنج و مهره های بازی تخته نرد توانست بازی بسیار معروف و جالبی به نام بازی چکرز را ابداع کند. در ادامه شما دوستان عزیز و همراهان گرامی می توانید با این بازی که یکی از جذاب ترین بازی های فکری است بیشتر آشنا شوید.

چکرز چیست؟

چکرز چیست؟

چکرز بازی فکری بسیار معروف دربین بازی های فکری بین تمام سنین می باشد. این بازی در هر جای دنیا نام متفاوت، منحصر بفرد و روش های متفاوتی دارد. اما در کل قوانین بازی در تمام نسخه ها یکسان و مشابه می باشند. این بازی فکری را در بعضی از کشورهای اروپایی و آمریکایی به نام دام یا اتللو می شناسند. ایده اولیه این بازی ترکیبی از بازی تخته نرد و شطرنج است که بسیار هیجانی در منقطه بین النهرین و با نام الکرک ساخته شده است. قدیمی ترین تخته بازی که مشابه بازی چکرز می باشد متعلق به حدودا پنج هزار سال پیش می باشد.

آموزش بازی چکرز

آموزش بازی چکرز

نحوه بازی چکرز این گونه است که بازیکن ها مهره های خود را در خانه های تیره و در دو طرف صفحه بازی قرار می دهند. بازی شروع می شود و هر بازیکن باید مهره خود را به سمت جلو ببرد. هر بازیکن اجازه دارد که هر مهره خود را فقط یک خانه حرکت بدهد. نحوه زدن مهره ها به این صورت است که مهره ها به صورت اریب حرکت می کنند و اگر دو مهره به صورت قطری در کنار هم قرار بگیرند و پشت مهره خالی باشد، می توان از روی آن پرش زد و آن مهره را از بازی بیرون کرد.

اگر مهره ای به صورتی قرار بگیرد که بتواند چندین مهره را پشت سر هم بزند، باید همه مهره را در یک نوبت بزند. هر مهره ای که بتواند به انتهای صفحه برسد، تبدیل به شاه می شود. تفاوت شاه نسبت به مهره های دیگر این است که می تواند به سمت عقب برگردد. در انتها بازیکنی که تمام مهره های او زده شوند و هیچ مهره ای در صفحه بازی نداشته باشد، بازنده اعلام می شود. بهتر است بدانید که بازی چکرز برای کامپیوتر نیز تهیه شده است و افراد می توانند به راحتی این بازی را در سیستم مورد نظر خود انجام دهند.

بازی چکرز ساخت کدام کشور است؟

بازی چکرز ساخت کدام کشور است؟

این بازی بسیار پر هیجان و پر طرفدار در اصل متعلق به بین النهرین سابق می باشد. ولی در نقاط مختلف دنیا با نام های مختلف و متفاوت به ثبت رسیده است. در کشورهای مختلف اروپا این بازی طرفداران بسیار زیادی دارد و از گذشته نام این بازی را ملکه یا بانو گذاشتند.

در زمان ناپلئون و جنگ بسیار سخت و طاقت فرسا این بازی بین سربازان که از لحاظ روحی فشار بسیار زیادی را متحمل شدند طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و سپس در منطقه لهستان به صورت ناگهانی بسیار گسترش یافت. این بازی امروزه یکی از برترین و پرفروش ترین بازی های دورهمی در تمام دنیا می باشد‌.

آیا این بازی به صورت آنلاین هم وجود دارد؟

آیا این بازی به صورت آنلاین هم وجود دارد؟

امروزه بازی های اینترنتی در تمام سنین طرفداران بسیار زیادی به خود اختصاص داده است. این بازی بسیار محبوب و معروف به دلیل داشتن طرفداران بسیار زیاد در تمام دنیا به صورت بازی اینترنتی و آنلاین هم در بازار عرضه شده است. شما دوستان عزیز و همراهان بسیار گرامی می‌توانید این بازی را از طریق سایت شرط بندی معتبر و برنامه های مخصوص دانلود کنید و از انجام بازی به صورت آنلاین لذت ببرید. لاذم به ذکر است که این بازی دارای یک نسخه خریدنی دارد، به یاد داشته باشید در صورت تمایل از نسخه رایگان استفاده کنید.

بازی چکرز را چگونه دانلود کنیم؟

بازی چکرز را چگونه دانلود کنیم؟

همان طور که قبلا گفتیم این بازی طرفداران بسیار زیادی در تمام سنین دارد و در نسخه های متفاوت و متنوع برای تمام نسل ها و سلیقه ها ساخته شده است. شما عزیزان می توانید از طریق برنامه های دانلود مانند کافه بازار و پلی استور بازی مورد نظر خود را به صورت رایگان دانلود کنید. همچنین می توانید از طریق جستجوگرهای معتبر اینترنتی مانند گوگل به بازی مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

تعداد نفرات مورد نیاز برای این بازی چقدر است؟

همان طور که قبلا توضیح دادیم این بازی فکری بسیار جذاب دارای تنوع بسیار زیادی می باشد و در نسخه های متفاوتی تولید شده است. این بازی در نسخه های دو نفره و چهار نفره ساخته شده است.

جایگذاری مهره ها در این بازی به چه صورت است؟

صفحه بازی چکرز دارای ۶۴ خانه به رنگ های سفید و سیاه می باشد. هر بازیکن باید طرفی از صفحه بازی را که به سمت خودش است انتخاب کند و مهره های خود را در آن ها قرار دهد. مهره های بازی چوبی و گرد هستند و در برخی از مواقع می توان به جای این مهره ها، از مهره های بازی تخته نرد استفاده کرد. در این بازی ۲۴ مهره مورد استفاده قرار می گیرد.

هر بازیکن ۱۲ مهره دارد و مهره ها به دو دسته تیره و روشن تقسیم می شوند. حالا مهره ها را در خانه های تیره قرار داده و هر مهره در یک خانه قرار می گیرد و سه ردیف ۴ عددی، پر می شود.

تاریخچه

تاریخچه این بازی

بازی بسیار قابل توجه چکرز یا الکرک در حدودا ۵۰۰۰ سال پیش ابداع شده است. این بازی یکی از قدیمی ترین و معروف ترین بازی های فکری در سرتاسر جهان هستی می باشد. این بازی در کشورهای بسیار زیادی مانند انگلستان، لهستان، فرانسه و آسیا نام خود را به همه شناساند. تاریخچه اصل این بازی در بین النهرین برمیگردد.

نام قدیمی بازی چکرز چه بود؟

این بازی دارای نام های بسیار زیادی در نقاط مختلف جهان هستی می باشد. همان طور که گفتیم این بازی در مبدا ظهور خود که بین النهرین می‌ باشد با نام الکرک شناخته می شود. این بازی در اروپا با الهام گرفتن از ملکه فرانسه به نام دامه، بانو و یا ملکه شناخته می شود‌. این بازی بسیار مشهور حتی در انگلستان هم طرفداران بی شماری را بدست آورد که به آن Draughts معرفی می شود.

بررسی قوانین بازی چکرز

بررسی قوانین بازی چکرز

بازی چکرز در کشورهای مختلف و با روش های مختلفی انجام می شود. با وجود این که تمام این بازی ها شباهت زیادی به یک دیگر دارند، اما قوانین آن ها در برخی از نقاط متفاوت می باشد. در ادامه به مهم ترین و کلی ترین قوانین این بازی اشاره می کنیم. در هنگام بازی هر بازیکن فقط می تواند مهره خود را به اندازه یک خانه حرکت بدهد. جهت حرکت مهره ها باید به سمت جلو باشد و بازیکن ها باید نسبت به خود، مهره ها را جلو ببرند.

اگر بازیکنی در بازی خود بتواند مهره ای را بزند، نمی تواند از آن چشم پوشی کند و باید حتما آن مهره را بزند. اگر بازیکن بتواند با مهره های مختلف خود، چند مهره را بزند باید یکی از آن ها را انتخاب کند و آن را بزند. به طور کلی اگر بازیکن بتواند با مهره های خود، مهره های را بزند باید حتما این کار را انجام بدهد. در بازی چکرز بازیکنی که تعداد مهره های بیش تری در زمین بازی داشته باشد، احتمال برد بیش تری دارد، پس بازیکن باید سعی کند تا مهره های خود را در زمین بازی حفظ کند.

بازیکن ها باید تلاش کنند که مهره های بیش تری از حریف را بزنند و نحوه قرار گیری آن ها در بازی بسیار مهم است. بازی چکرز دارای دو نوع قوانین است، در نوع اول به آن ها قوانین چکرز و یا قوانین آزاد گفته می شود و در نوع دیگر به آن قوانین ۳ حرکتی گفته می شود. بازیکن ها باید قبل از شروع بازی انتخاب کنند که از چه قانونی در بازی استفاده می شود. بازی چکرز دو نفره را می توان از ویدئوهای آموزشی که در اینترنت قرار داده اند، تماشا کرد.

عکس بازی چکرز را در کجا مشاهده کنیم؟

امروزه به دلیل پیشرفت فوق العاده قابل توجه تکنولوژی دسترسی به عکس بازی مورد نظر شما امری بسیار راحت تلقی می شود. شما دوستان بسیار گرامی می توانید از طریق جستجوگر گوگل پس از انتخاب گزینه عکس به راحتی به عکس تمام مدل های بازی چکرز دسترسی پیدا کنید. عکس های این بازی بسیار معروف فکری در برنامه های معتبر و کاربردی دیگری مانند پینترست موجود می باشد. پینترست به تازگی در سراسر دنیا گسترش بسیار زیادی پیدا کرده است.

قیمت بازی چکرز چقدر است؟

این بازی دارای قیمت های متفاوتی می باشد. اگر قصد دانلود بازی در موبایل خود را دارید می‌توانید چکرز را کاملا رایگان دریافت کنید. این بازی در نسخه قدیمی دارای تخته چوبی و بسیار گران می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت دقیق این بازی می توانید به سایت های معتبر و مرتبط مانند دیجی کالا مراجعه کنید و از خرید اینترنتی و آسان لذت ببرید.

بازی چکرز را چگونه خریداری کنیم؟

بازی چکرز را چگونه خریداری کنیم؟

این بازی بسیار محبوب با تاریخچه بسیار قدیمی در مدل های متنوع و متفاوت ساخته شده است.مدل نوستالژیک این بازی مانند بازی شطرنج دارای تخته چوبی و مهره های خراطی شده و بسیار زیبا و ظریف می‌باشد. قیمت این مدل تخته چکرز بستگی به نوع چوب استفاده شده در آن می باشد. نوع دیگر این بازی به صورت کاغذی با مهره های پلاستیکی می باشد. قیمت این بازی بسیار مناسب تر از نوع نوستالژیک آن می باشد و بیشتر برای کودکان مناسب می باشد. همان طور که قبلا گفتیم این بازی در نسخه اندروید هم تولید شده است و از طریق اینترنت به راحتی به آن دسترسی پیدا می‌کنید.

چگونه می توان در بازی داما حرفه ای شد؟

چگونه می توان در بازی داما حرفه ای شد؟

برای حرفه ای شدن در این بازی می توان آموزش های مختلفی را که در سایت های معتبر بازی مانند شیر بت وجود دارد، مطالعه کرد. در بسیاری از این سایت ها برای فهم بهتر، تصاویر زیادی را منتشر کرده اند و البته ویدئوهای بسیاری در اینترنت وجود دارد که با سرچ کردن این بازی، می توان به آن ها دسترسی پیدا کرد. برخی از افراد برای حرفه ای شدن و انجام این بازی در تورنمنت های بزرگ، از مربی های این بازی کمک می گیرند و به کمک آن ها تمامی ترفندها و استراتژی ها و قوانین این بازی را آموزش می بینند.

سوالات متداول

  1. بازی چکرز دارای چند مهره می باشد؟

    این بازی دارای ۲۰ مهره سیاه و ۲۰ مهره سفید می باشد. در این بازی مهره ها به صورت اریب از روی یکدیگر می پرند و یک دیگر را از بازی حذف می کنند.

  2. چکرز برای کدام رده سنی مناسب می باشد؟

    بازی چکرز برای تمام سنین مناسب می باشد.

  3. آیا بازی چکرز اعتیاد دارد؟

    این بازی اگر به صورت شرطی و منفعتی انجام شود دارای اعتیاد بسیار زیادی می باشد.

  4. آیا بازی چکرز در فرانسه ابداع شده است؟

    نام این بازی در اروپا با الهام گرفتن از ملکه فرانسوی، دامه و یا بانو نامیده شده است. مبداء این بازی در اصل بین النهرین می باشد.

۵/۵ – (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید