برنامه بازی های کنفرانس غرب nba در سال 2022 + راهنمای شرط بندی

کنفرانس غرب nba اتحادیه ملی بسکتبال از سه بخش پنج تیمی تشکیل شده و از پانزده تیم تشکیل شده است. این اتحادیه در سال ۱۹۴۶ تاسیس شد؛ اسم پیشین این اتحادیه بخش غرب نام داشته است. آخرین قهرمان کنفرانس غرب تیم فینیکس سانز بوده است که دارای سومین عنوان در اتحادیه است. همچنین بیشترین عنوان های کنفرانس غرب متعلق به لس آنجلس لیکرز است که ۱۹ عنوان را از آن خود کرده است.

تیم های کنفرانس غرب nba کدامند؟

تیم های کنفرانس غرب nba کدامند؟

در این قسمت به معرفی تیم های کنفرانس غرب ان بی ای خواهیم پرداخت.

گلدن استیت واریرز تیم کنفرانس غرب nba

گلدن استیت واریرز یکی از تیم های nba که در بخش پاسیفیک فعال است؛ این تیم در سال ۱۹۶۲ تاسیس شده است. این تیم در سالن سرپوشیده چیس سنتر در اوکلند از ایالت کالیفرنیا واقع است. مدیر این تیم باب مایرز و سرمربی این تیم استئوکر نام دارند. این تیم در سال های ۱۹۴۷, ۱۹۵۶, ۱۹۷۵, ۲۰۱۵, ۲۰۱۷٫۲۰۱۸ قهرمانی کسب کرد.

یوتا جاز

یوتا جاز یکی از تیم های اتحادیه بسکتبال آمریکاست که در بخش شمال غرب فعال است؛ از سال ۱۹۷۹ تاسیس شده است. این تیم در سالن سرپوشیده ویوینت اسمارت هوم آرنا در سالت لیک سیتی ایالت یوتا قرار دارد. یوتا جاز سابقه دو نایب قهرمانی در ان بی ای دارد، سرمربی این تیم کویین اسنایدر نام دارد. این تیم در سال های (۱۹۸۴, ۱۹۸۹, ۱۹۹۲, ۱۹۹۷, ۱۹۹۸, ۲۰۰۰, ۲۰۰۷, ۲۰۰۸, ۲۰۱۷) قهرمانی کسب کرده است.

دالاس ماوریکس

تیم بسکتبال دالاس ماوریکس یکی از تیم های کنفرانس غرب nba می باشد که در بخش جنوب غرب فعال است. این تیم از سال ۱۹۸۰ تاسیس شده است این تیم در سالن سرپوشیده امریکن ایرلاینز سنتر از شهر دالاس در ایالت تگزاس واقع است. مالک این تیم مارک کیوبن و سرمربی این تیم ریک کارلایل است، این تیم در سال ۲۰۱۱ به قهرمانی دست یافت.

فینیکس سانز

فینیکس سانز نیز یکی از تیم های کنفرانس غرب nba و به عبارتی اتحادیه ملی بسکتبال آمریکاست که در بخش پاسیفیک فعال است. این تیم در سال ۱۹۶۸ تاسیس شده است. این تیم در سالن سرپوشیده تاکینگ استیک ریزورت آرنا واقع در فینیکس ایالت آریزونا قرار دارد. این تیم در سال ۱۹۶۸ بنیان گذاری شد سرمربی این تیم جای تریانو و مالک این تیم روبرت سارور نام دارند.

ممفیس گریزلیز تیم کنفرانس غرب nba

ممفیس گریزلیز یکی از تیم های اتحادیه ملی بسکتبال آمریکاست که در بخش جنوب غرب فعال است؛ تیم ممفیس در سال ۱۹۹۵ تاسیس شده است. این تیم در ورزشگاه خانه فدکس فروم در شهر ممفیس و در ایالت تنسی واقع است. مالک این تیم مایکل هایزلی و سرمربی این تیم دیوید ییگر همچنین مدیر اصلی این تیم کریس والاس نام دارد.

دنور ناگتس

دنور ناگتس

دنور ناگتس یکی از تیم های اتحادیه ملی بسکتبال آمریکاست که در بخش شمال غرب فعال است و در سال ۱۹۶۷ تاسیس شده است. این تیم در سالن سرپوشیده پپسی سنتر واقع در شهر دنور و در ایالت کلرادو قرار دارد. مالک این تیم آن والتون کرونک و سرمربی این تیم میچل مالون نام دارند.

لس آنجلس کلیپرز

لس آنجلس کلیپرز یکی از تیم های اتحادیه ملی بسکتبال آمریکاست که در بخش پاسیفیک فعال است و در سال ۱۹۷۰ تاسیس شده است. این تیم در سالن سرپوشیده استیپلز سنتر واقع در شهر لس آنجلس و در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. سرمربی این تیم تایرن لو و ماکل این تیم استیو بالمر نام دارند.

لس آنجلس لیکرز

لس آنجلس لیکرز یکی از تیم های اتحادیه ملی بسکتبال ملی آمریکا ست که در بخش پاسیفیک فعال است و در سال ۱۹۴۷ تاسیس شده است. این تیم در سالن سرپوشیده استیپلز سنتر واقع در شهر لس آنجلس ایالت متحده کالیفرنیا قرار دارد. سرمربی این تیم فرانک ووگل نام دارد، لیکرز یکی از موفق ترین تیم ها در تاریخ nba است.

تریل بلیزرز

تریل بلیزرز یکی از تیم های اتحادیه ملی بسکتبال ملی آمریکا ست که در بخش شمال غرب فعال است که در سال ۱۹۷۰ تاسیس شده است. این تیم در سالن سرپوشیده مودا سنتر واقع در شهر پورتلند از ایالت اورگن قرار دارد. سرمربی این تیم تری استوتس و مالک این تیم پل آلن نام دارد، این تیم در سال ۱۹۷۷ قهرمان شد.

ساکرامنتو کینگز

ساکرامنتو کینگز

ساکرامنتو کینگز یکی از تیم های اتحادیه ملی بسکتبال ملی آمریکاست که در بخش پاسیفیک فعال است و در سال ۱۹۲۳ تاسیس شده است. این تیم در سالن سرپوشیده گلدن وان سنتر واقع در شهر ساکرامنتو از ایالت کالیفرنیا قرار دارد. سرمربی این تیم دیو جورگر و مالک این تیم ویوک رانادیو نام دارند.

اکلاهما سیتی تاندر

اکلاهما سیتی تاندر یکی از تیم های اتحادیه ملی بسکتبال ملی آمریکا و کنفرانس غرب nba که در بخش شمال غربی فعال است. این تیم در سال ۱۹۶۷ تاسیس شده است، این تیم در سالن سرپوشیده چساپیک انرژی آرنا واقع در شهر اوکلاهما سیتی از ایالت اوکلاهما قرار دارد. سرمربی این تیم بیلی دونو وان و مدیرکل این تیم سام پرستی نام دارند.

تیمبرولوز

مینه سوتا تیمبرولوز یکی از تیم های اتحادیه ملی بسکتبال ملی آمریکاست که در بخش شمال غرب فعال است و در سال ۱۹۸۹ تاسیس شده است. این تیم در سالن سرپوشیده تارگت سنتر واقع در شهر مینیاپولیس از ایالت مینه‌سوتا قرار دارد. سرمربی این تیم تام سیبودیا و مالک این تیم گلن تیلور می باشد.

سن آنتونیو اسپرز

سن آنتونیو اسپرز یکی از تیم های کنفرانس غرب nba است که در بخش جنوب غرب فعال است و در سال ۱۹۶۷ تاسیس شده است، این تیم در سالن سرپوشیده ای‌ تی‌ اندتی سنتر واقع در شهر سن آنتونیو در ایالت تگزاس می‌باشد. سرمربی این تیم گرگ پاپاویچ و همچنین رئیس این تیم هم گرگ پاپاویچ نام دارد. این تیم در ساله ای (۱۹۹۹, ۲۰۰۳, ۲۰۰۵, ۲۰۰۷) قهرمان شده است.

هیوستون راکتس

هیوستون راکتس یکی از تیم های اتحادیه ملی بسکتبال ان بی ای آمریکاست که در بخش جنوب غرب فعال است و در سال ۱۹۶۷ تاسیس شده است. این تیم در سالن سرپوشیده تویوتا سنتر واقع در شهر هوستون از ایالت تگزاس می باشد، سرمربی این تیم مایک د آنتونی و مالک این تیم تیلمن فرتیتا نام دارند این تیم در سالهای ۱۹۹۴, ۱۹۹۵ قهرمانی کسب کرده است.

پلیکانز

نیو اورلئانز پلیکانس یکی از تیم های کنفرانس غرب nba است که در بخش شمال غرب فعال است و در سال ۲۰۰۲ تاسیس شده است. این تیم در سالن سرپوشیده Smoothie King Center واقع در شهر نیو اورلئانز از ایالت لوئیزیانا قرار دارد. سرمربی این تیم آلوین و مالک این تیم ت بنسون نام دارند، این تیم در سال ۲۰۰۸ قهرمانی بخشی را کسب کرد.

کدام تیم در کنفرانس غرب nba پرآوازه تر است؟

کدام تیم در کنفرانس غرب nba پرآوازه تر است؟

تیم لس آنجلس لیکرز یکی از موفق ترین تیم ها در تاریخ ان بی ای است و همچنین صاحب بیشترین عنوان قهرمانی به همراه بوستون سلتیکس است. هر کدام از این تیم ها ۱۷ مرتبه قهرمان nba شده اند. آخرین قهرمانی این تیم در سال ۲۰۲۰ بود، در سال ۲۰۱۳ این تیم به عنوان دومین تیم ارزشمند از نظر مادی بود.

بازیکنان مطرح در کنفرانس غرب nba چه افرادی می باشند؟

لیگ بسکتبال nba قهرمانان زیادی دارد و ستارگان زیادی در این لیگ میدرخشند از جمله این بازیکنان مشهور می توانیم به چند نمونه اشاره کنیم.

لبران جیمز

بازیکن تیم لس آنجلس لیکرز و کنفرانس غرب nba است، کمتر کسی پیدا می شود که اسم این بازیگر را نشنیده باشد.

استفن کری

یکی از بهترین پوینت گارد های سال های اخیر و کنفرانس غرب nba است، این بازیکن در تیم گلدن استیت واریرز بازی می کند.

کوای لنرد

کوای لنرد یکی از خاص ترین بازیکنان nba می باشد، او شخصیتی آرام دارد و حرفش را در زمین می زند، این بازیکن در تیم تورنتو ریپرز فعالین می کند.

تفاوت کنفرانس شرق و غرب چیست؟

تفاوتی با یکدیگر ندارند، بلکه فقط دو گروه هستند که متشکل از ۱۵ تیم مختلف اند که در هر فصل هر تیم چهار بار با چهار تیم دیگر مسابقه می دهد که جمعا ۱۶ بازی می شود. تنها تفاوت آن ها از نظر موقعیت آن ها است؛ که کدام تیم ها در شرق و کدام تیم ها در غرب قرار دارند.

جدول کنفرانس غرب

شما می توانید با جستجو در گوگل و سرچ کردن کلید واژه جدول کنفرانس غرب به راحتی به این جدول دسترسی پیدا کنید.

کنفرانس غرب nba چه ویژگی هایی دارد؟

کنفرانس غرب در دو مرحله مقدماتی و یک مرحله پایانی برگزار می شود؛ در آخر برنده کنفرانس غرب با برنده کنفرانس شرق رو به رو می شود که در نهایت قهرمان فصل nba مشخص شود.

کنفرانس غرب nba قوی تر است یا کنفرانس غرب nba ؟

کنفرانس غرب و شرق هر دو قوی هستند و تیم های پر قدرتز را دارند اما کنفرانس غرب کمی از کنفرانس شرق مقام هاز بیشتری کسب کرده است از این رو برداشت می شود ‌که این کنفرانس قوی تر است.

آخرین قهرمانی کنفرانس غرب nba مربوط به کدام تیم بود؟

آخرین قهرمانی کنفرانس غرب nba متعلق به تیم پرطرفدار فینیکس سانز می باشد، او سومین عنوان را نیز داراست.

سوالات متداول

سوالات متداول

  1. کنفرانس غرب nba چییت؟

    کنفرانس غرب اتحادیه ملی بسکتبال از سه بخش پنج تیمی تشکیل شده و از پانزده تیم تشکیل شده است، این اتحادیه در سال ۱۹۴۶ تاسیس شده است.

  2. تیم های موجود در کنفرانس غرب کدامند؟

    پانزده تیم در این کنفرانس وجود دارد که عبارت اند از گلدن استیت واریرز، یوتا جاز، دالاس ماوریکس، فینیکس سانز، ممفیس گریزلیز، دنور ناگتس، لس آنجلس کلیپرز، لس آنجلس لیکرز و ….

  3. بازیکنان معروف این کنفرانس کدامند؟

    بسیارند بازیکنان حرفه ای اما به چند نفر از آنها اشاره می کنیم از جمله لبران جیمز، استفن کری، کوای لنرد

دیدگاهتان را بنویسید