معتبر ترین سایت شرط بندی و پیش بینی ایرانی

یکی از قهرمانان دنیای پوکر که این بازی را حال و هوایی تازه بخشید و توانست بدعتی در این بازی بیاورد مانی میکر ( Chris Moneymaker ) است که زندگی نامه ی جالبی دارد و دانستن این موضوع که او چطور وارد دنیای پوکر شده، خالی از لطف نیست. در ادامه به زندگی و بازی های مانی میکر می پردازیم خوشحال می شیم ما را همراهی کنید.

کریس مانی میکر کیست
Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2018-04-25 00:09:24Z | http://piczard.com | http://codecarvings.comˆrÿJZ,†

کریس مانی میکر کیست

کریسس مانی میکر جز حماسه ساز ترین افراد در دنیای پوکر به حساب می اید او قهرمان سال ۲۰۰۳ در ایونت اصلی سری جهانی پوکر است و در پوکر شخصی از شهرت زیادی برخوردار است. Chris Moneymaker توانست با تمرین زیاد پوکر به صورت انلاین توانایی زیادی را کسب کند و در تاریخ پوکر جز بهترین ها باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

زندگینامه مانی میکر

کریس مانی میکر با نام کامل کریستوفر مانی میکر (Chris Moneymaker ) در ماه نوامبر سال ۱۹۷۵ متولد شده است. کریستوفر در خانواده ای معمولی متولد شده است. این پوکر باز ۴۶ ساله در شهر اتلانتا جورجیا کشور آلمان متولد شده است و اصالتی المانی دارد. نام فامیل او در کشور المان به صورت Nurmacher نوشته می شود ولی بعد از مهاجرت به امریکا نام خود را به مانی میکر به معنی پول ساز تغییر دادند.

او دوران مدرسه ی خود را در شهر خودشان سپری کرد و بعد از ان در دانشگاه همان شهر هم مشغول به تحصیل شد. Chris Moneymaker تحصیلات لیسانس و فوق لیسانس خود را در دانشگاه تنسی تمام کرد و در رشته ی کنترل کننده و مسئول نظارت فارق التحصیل شد و بعد از ان در یک رستوران به نام اسپرینگ هیل در تنسی مشغول به کار شد. تا اینجا زندگی این قهرمان پوکر بسیار معمولی بود و اینکه چه اتفاقی زندگی اش را انقدر تغییر داد و او را این چنین معروف کرد در ادامه به ان می پردازیم.

کریس مانی میکر تا بیست و هفت سالگی به زندگی خود به روال عادی ادامه داد و تا ان زمان هر از گاهی به بازی پوکر می پرداخت تا اینکه یک اتفاق خیلی عادی یا بهتر است بگوییم یک تصمیم مسیر زندگی او را تغییر داد. او یک روز در یک مسابقه تورنمنت پوکر شرکت کرد و در کمال ناباوری و تعجب او و اطرافیانش، توانست نفر اول این رقابت ها شود. Chris Moneymaker حتی از جایزه ی این رقابت ها هم اطلاعی نداشت و بعد از پیروزی متوجه شد که جایزه ی این رقابت ها شرکت در مسابقات بزرگ wsop به صورت رایگان است.

این رقابت ها در ان زمان هزینه ای حدود ۱۰ هزار دلار داشت. بعد از این پیروزی و برد شیرین، نوری در دل مانی میکر شعله ور شد که او را بر ان داشت که از کار سابق خود استعفا بدهد و وارد دنیای پوکر شود. بعد از این پیروزی بدلیل اینکه او هیچ سابقه ای در دنیای پوکر نداشت بسیار مطرح شد و مجله های زیادی درخواست مصاحبه با Chris Moneymaker را دادند و همین ماجرا باعث شد که او تبدیل به یک الگو برای افرادی که حتی علاقه ای به پوکر هم نداشتند شود و در دل ان ها انگیزه ایجاد کند.

بازی های مانی میکر

بازی های مانی میکر

مانی میکر در دنیای پوکر توانسته شهرتش را از حضور در تورنمنت جهانی ۲۰۰۳ کسب کند و در عین بی تجربه گی در مسابقات حضوری به مرحله اخر برسد. او در WSOP با وجود ۸۳۸ شرکت کننده در روز اول مقام یازدهم را نصیب خود کند و در روز دوم مسابقات نیز شرکت کنندگان به صد و یازده نفر رسیدند و او رتبه بیست و شش را برای خود کسب کرد بعد از ان روز فشار مسابقه بر روی او زیاد شد و او بر سر میزی مقابل جانی چان توانست ۳۵۷۰۰۰ تراشه برای خود جمع کند و عنوان نفر ششم مسابقات را به خود اختصاص دهد.

در روز چهارم او همچنان از بین ۴۴ شرکت کننده توانست در لیست ۲۲ شرکت کننده ی برنده باقی بماند. در آخرین روز این مسابقات او توانست در کمال ناباوری تمام مردم، همه را کنار بزند و قهرمان ان سال شود و دو نیم میلیون دلار را به عنوان جایزه دریافت کند. این جایزه برای او که بدون هیچ هزینه راهی این مسابقات شده بود بسیار بسیار زیاد بود. بعد از این ماجرا خیلی افراد به دنبال این رفتند که راه او را ادامه دهند.

شهرت مانی میکر متقارن با اتفاق جدیدی در بازی های پوکر بود و ان اتفاق که برای اولین بار در این بازی ها افتاده بود قرار دادن دوربین هایی بر سر میز مسابقات بود این دوربین ها حتی دست های مانی میکر را هم نشان می داد و همین امر باعث افزایش هیجان این مسابقات می شد. این اتفاق را با نام غرش پوکر یا poker boom نام گذاری کردند. این برنامه از سال ۲۰۰۳ که ابداع شد تا سال ۲۰۰۶ بیشترین پیشرفت را داشت ولی همچنان رشدش متوقف نشده و ادامه دارد.

یکی از نکات جالبی که Moneymaker در دوران بازی خود داشت این بود که او الگوی مناسبی برای افراد آماتوری مثل خودش بود تا جایی که در سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۴ یک فردی به نام گریک فاسلمن ریمر توانست همانند او وارد این مسابقات سود و کسب قهرمانی کند. از دیگر قهرمانی های Chris Moneymaker می توان کسب عنوان نفر دوم در مسابقه ی nba سال ۲۰۱۱ را نامید او در ان سال توانست سیصد هزار دلار را به عنوان جایزه نصیب خود کند.

مانی میکر همچنان در همان سال توانست در مسابقات WPT No Limit Hold’em Championship عنوان نفر دوم را کسب کند و ۲۰۰ هزار دلار را کسب کند و در EPT No Limit Hold’em هم توانست نفر دوم شود و ۱۳۰ هزار دلار را نصیب خود کند.Chris Moneymaker در سال های قبل نیز توانسته بود برای خود کسب عنوان کند به عنوان مثال او در سال ۲۰۰۹ در مسابقات آزاد Gold strile توانست با کسب عنوان نفر سوم برنده ی ۶۰ هزار و صد و ده دلار شود.

اثر Money Maker

اثر Money Maker

دنیای پوکر تمام پیشرفت و شهرتش را مدیون مانی میکر است او با خلق اثر مانی میکر توانست بدعتی نو در دنیای پوکر بگذارد. پوکر تمام هیاهو و همه گیری و رشد این چند ساله اش را مدیون این روش است. در این روش بازیکن به صورت انلاین در بازی پوکر مهارت کسب می کند و بعد از ان در ایونت های حضوری حضور پیدا می کنند و به بالاترین جایگاه پوکر می رسند که این موضوع با همه گیری اینترنت شیوع بیشتری پیدا کرده است به این اثر Money Maker Effect می گویند.

اینستاگرام مانی میکر

او جزو افرادی است که در اکثر فضاهای مجازی وجور دارد او در اینستاگرام حضور نسبتا خوبی دارد و همچنین تلگرام مانی میکر هم اعضای زیادی را دارد و او از تجربیاتش در این فضاها با دوست داران این بازی می گوید و ان ها را راهنمایی می کند. فیلم های مانی میکر نیز در یوتیوپ و اینستاگرام زیاد است و با سرچ مختصری می توان ان ها را دید.

انجمن Money Maker

مانی میکر به تازگی اقدام به راه اندازی یک انجمن به نام خود کرده است که به انجمن مانی میکر شهرت دارد این انجمن کارهای زیادی را انجام می دهد از جمله درامد های اینترنتی و اموزش اینترنتی بازی پوکر به علاقه مندان این بازی و … این انجمن اعضای زیادی دارد و تمام این اعضا از علاقه مندان مانی میکر و بازی پوکر هستند.

مانی میکر در لیست برترین پوکر بازان جهان

مانی میکر در لیست برترین پوکر بازان جهان

در لیست قهرمانان پوکر جهان نام مانی میکر در رتبه ی سوم قرار دارد و این افتخار برای او افتخار بزرگی به حساب می آید. او تا جایی در دنیای پوکر به عنوان یک چهره ی شناخته شده است که نام Chris Moneymaker و پوکر همیشه در کنار هم تداعی می شود. او نه تنها در بازی پوکر بلکه بازی های دیگر نیز موفق بوده است. بازی هولدم و اوماها با Chris Moneymaker هم رنگ و بوی دیگری گرفت و او توانست به این دو بازی نیز رونق بدهد.

استراتژی مانی میکر

مانی در مصاحبه های خود اعلام کرده است که در بازی جهانی ام ان چیزی که به عنوان استراتژی می خواستم پیاده کنم با ان چیزی که بازی کردم متفاوت بود. او اعلام کرد که استراتژی من انتظار بود و این که با انتظار رقیب هایم همدیگر را حذف کنند و من منتظر دست های خوب بمانم ولی با شروع بازی روال کار تغییر کرد و من در جریان بازی وارد بازی کشیده شدم.

درامد Chris Moneymaker

با توجه به برد هایی که میکر در دنیای پوکر داشت و جوایز زیادی که بدست اورد می توان گفت او از درامد خوبی برخوردار است و با توجه به اوضاع مالی بد او در قبل از شهرتش در دنیای پوکر همین مسئله باعث شده که او این بازی را رها نکند و همچنان آن را ادامه دهد.

  • در نهایت باید بگوییم اگر به بازی پوکر علاقه دارید پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش پوکر را بخوانید.

سوالات متداول

مانی در چه تاریخی به دنیا امده است؟

کریستوفر مانی میکر (Chris Moneymaker ) در ماه نوامبر سال ۱۹۷۵ متولد شده است.

مانی در چه سالی در چه مسابقه ای عنوان نفر اول را کسب کرد؟

او در سال ۲۰۰۳ در مسابقات wsop توانست عنوان نفر اول را کسب کند.

مانی میکر تحصیلات خود را در کجا و تا چه مقطعی ادامه داد؟

او تحصیلات خود را در دانشگاه و تا مقطع فوق لیسانس ادامه داد.

دیدگاهتان را بنویسید