5 تیم برتر لیگ والیبال ایران که بیشترین ضرایب را برای شرط بندی دارند

۵ تیم برتر لیگ ایران در ورزش والیبال شامل باشگاه پیکان تهران، باشگاه صنام تهران، باشگاه بانک سرمایه تهران، باشگاه کاله مازندران و باشگاه شهرداری ورامین می باشد. لیگ برتر والیبال ایران که با نام لیگ والیبال ایران هم شناخته می شود که توسط فدراسیون والیبال ایران برگزار می ‌شود و از بالاترین سطح مسابقات باشگاهی والیبال در ایران برخوردار است. این لیگ در سال ۱۹۷۵ به طور رسمی بنیان گذاشته شد و در سال ۱۹۹۷ با تغییرات جدید و به شکل فعلی و از سال ۲۰۱۲ با یک سری تغییرات گسترده دیگر فعالیت می کند.

اولین دوره لیگ والیبال ایران در سال ۵۴ با نام جام پاسارگاد شروع شد و در این بین ۱۲ تیم حضور داشتند؛ که در انتها تیم دخانیات تهران توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند و به عنوان نخستین قهرمان لیگ حرفه ای والیبال ایران ثبت شود. مسابقات والیبال باشگاهی ایران به همراه لیگ برگزار شد که در آن تیم والیبال تاج پس از شکست دادن تیم ایران را به مقام قهرمانی دست یافت. شما می توانید اخبار تیم های والیبال برتر لیگ ایران را با جستجو عناوینی مانند جدول لیگ برتر ایران امروز، پرسپولیس تهران ورزش سه، جدول لیگ برتر سال ۹۳، جدول لیگ برتر سال ۹۰، جدول ۵ تیم برتر لیگ ایران، varzesh، جدول لیگ برتر ۹۱-۹۲، جدول لیگ برتر ۸۹-۹۰، جدول لیگ برتر ۹۰-۹۱ دنبال کنید.

5 تیم برتر لیگ ایران چه تیم هایی می باشند؟

۵ تیم برتر لیگ ایران چه تیم هایی می باشند؟

در ادامه به معرفی ۵ لیگ برتر والیبال ایران می پردازیم:

شهرداری ارومیه

تیم والیبال شهرداری ارومیه در تاریخ ۱۸ خرداد سال ۱۳۹۰ تاسیس شد و مدیرعامل آن آقای پیمان رضایی می باشد. این تیم بازی های خود را در ورزشگاه دورنالار یوواسی در شهر ارومیه استان آذربایجان غربی برگزار می کند. از لقب های این تیم می ‌توان به دورنالار آذربایجان و آسلانلاری اشاره کرد. در سال ۱۳۴۵ بازیکنان ارومیه به تدریج وارد تیم والیبال ایران شده و تیم ‌های مختلف با نام های متفاوت تشکیل دادند. از پاس ارومیه تا مقاومت، از ثمن صوت تا آذر پیام، از پگاه ارومیه تا فولاد و در نهایت شهرداری ارومیه اسامی است که این تیم تا کنون داشته است. اولین دوره لیگ کشوری والیبال در سال ۵۴ با نام تیم پاس رضایی در مسابقات شرکت کرد و توانست مقام هفتم را در رده این لیگ کسب کند.

لبنیات هزار آمل

تیم والیبال هراز آمل در سال ۱۳۹۹ توسط شرکت فرآورده های لبنی دوشه آمل تاسیس شد.- این تیم بازی های خود را در سالن پیامبر اعظم آمل با گنجایش ۲۱۰۰ نفر برگزار می کند. لقب آن نسیم هراز شهر آمل می باشد و این تیم در سال ۹۹ جایگزین کاله آمل در لیگ برتر شد. در این تیم می‌ توان به عادل غلامی، حمزه زرینی و عبدالرضا علیزاده به عنوان کاپیتان ها و بهروز عطایی به عنوان سرمربی، محمد شریعتی به عنوان مربی، محمد شعبانپور به عنوان سرپرست، حسین خوریانی به عنوان آنالیزور، منوچهر جواهری به عنوان فیزیوتراپیست، سعید چگینی به عنوان تدارکات و حسین کاظمی به عنوان مربی دیگر این تیم بزرگمهر دادگر به عنوان مدیر عامل این باشگاه نام برد.

پیکان تهران

باشگاه والیبال پیکان تهران توسط شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۴۵ یعنی ۵۵ سال پیش تاسیس شد. این تیم با نام هایی مانند سفید و آبی های ایران معروف است. پیکان در آسیا با ۷ قهرمانی باشگاه ‌های آسیا به عنوان پرافتخار ترین تیم از نظر کسب مدال قرار گرفته و تیم زنان این باشگاه در مسابقات لیگ والیبال زنان کشور شرکت می کنند و در لیگ سال ۱۳۹۶ به مقام قهرمانی رسیدند. بازی های رسمی و خانگی تیم والیبال پیکان در ورزشگاه خانه والیبال تهران برگزار می‌ شود.

شهداب یزد

از بازیکنان تیم والیبال شهرداری یزد می توان به مهدی مهدوی در پست کاپیتان اول، رضا بهدینی در پست کاپیتان دوم، فاضل پژومان فر، رضا رضایی، امیرحسین صداقت، شهروز همایونفر منش، بهنام حاجی پور، سلیم چپرلی، سینا نیکپور، مبین نصری، عرفان اصغرپور، هادی برشان، علی یوسف پور، محمد ولیزاده، یوسف کاظمی، محمدرضا موذن و علی اصغر میر حسینی اشاره کرد. اولین مسابقه تیم شهداب یزد در تاریخ یکشنبه دوم آبان ماه ۱۴۰۰ در سالن اختصاصی این باشگاه با تیم شهرداری گنبد در یزد برگزار شد.

پاس گرگان

تیم پاس گرگان در مسابقه ‌ای که با تیم آذرباتری داشت در ست سوم با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ پیروز شد. تیم پاس گرگان پس از قهرمانی در لیگ دسته اول والیبال کشور و صعود به لیگ برتر حدود ۳ ماه استراحت کرد. این تیم تمرینات آماده سازی را برای حضور در لیگ برتر خرداد ماه آغاز خواهد کرد.

5 تیم برتر لیگ ایران چه عملکردی در سال 1400 داشتند؟

۵ تیم برتر لیگ ایران چه عملکردی در سال ۱۴۰۰ داشتند؟

عملکرد پنج تیم برتر لیگ ایران در جدول والیبال لیگ برتر ۱۴۰۰ به شرح زیر می باشد. تیم شهرداری ارومیه در رده دوم با ۲۱ امتیاز قرار دارد که در مسابقات لیگ برتر در ۹ بازی ۷ برد و ۲ باخت داشته است. تیم لبنیات هراز آمل در رتبه هفتم جدول لیگ برتر ۱۴۰۰ قرار دارد و در مجموع ۱۳ امتیاز کسب کرده و در ۹ بازی ۵ برد و ۴ باخت داشته است؛ تیم پیکان تهران در رده سوم جدول قرار گرفته و با ۱۷ امتیاز در ۹ بازی، ۶ برد و ۳ باخت داشته است؛ تیم شهرداری یزد در این جدول در رده پنجم قرار گرفته و در مجموع ۱۴ امتیاز را کسب کرده است که در نوع بازی ۵ برد و ۴ باخت را از آن خود کرده است. تیم پاس گرگان همچنین در این جدول در رده دهم قرار دارد و در مجموع ۱۱ امتیاز را از ۹ بازی با ۳ برد و ۶ باخت کسب کرده است.

چه بازیکنان مطرحی در ۵ تیم برتر لیگ ایران بازی می کنند؟

پوریا یلی

پوریا یلی در تاریخ ۱۱ بهمن سال ۱۳۷۵ در قوچان به دنیا آمد. او بازیکن تیم شهرداری ارومیه می باشد. بازی های درخشانی در تورنومتر لیگ والیبال جوانان ایران از خود به نمایش گذاشت و یکی از نفرات تاثیر گذار تیم ملی جوانان ایران در راه قهرمانی مسابقات بود ما هم اکنون عضو تیم ملی بزرگسالان ایران است.

پوریا فیاضی

پوریا فیاضی با نام شناسنامه ای بابک فیاضی در تاریخ ۲۲ دی سال ۱۳۷۱ در هشترود استان ارومیه به دنیا آمد. او در شهرداری ارومیه بازی می کند و در مسابقات آسیایی و جام جهانی در سال ۲۰۱۱ ستارگان تیم ملی والیبال مردان ایران بود و در مقابل تیم ملی صربستان به عنوان بهترین بازیکن و از بهترین های میدان بود.

میثم صالحی

میثم صالحی در تاریخ ۲۶ آبان سال ۱۳۷۷ در ارومیه به دنیا آمد. او والیبال را به صورت حرفه ‌ای در بازی با باشگاه کاله مازندران زیر نظر بهروز عطایی آغاز کرد و در تیم شهرداری ارومیه و تیم ملی جوانان سابقه حضور داشته است و هم اکنون در باشگاه الشتین در لیگ لهستان بازی می کند.

رده بندی تیم های برتر لیگ ایران

رده بندی تیم های برتر لیگ ایران

در رده بندی تیم های برتر لیگ ایران تیم شهرداری ارومیه در رده دوم، تیم پیکان تهران در رده سوم، تیم شهداب یزد در رده پنجم، تیم لبنیات هراز آمل در رده هفتم و تیم پاس گرگان در رده دهم قرار دارد.

در لیگ برتر چند تیم می تواند حضور داشته باشد؟

در رده بندی تیم های برتر لیگ ایران تیم شهرداری ارومیه در رده دوم، تیم پیکان تهران در رده سوم، تیم شهداب یزد در رده پنجم، تیم لبنیات هراز آمل در رده هفتم و تیم پاس گرگان در رده دهم قرار دارد.

پرافتخارترین باشگاه لیگ ایران چیست؟

پر افتخار ترین تیم باشگاه لیگ ایران تیم باشگاه والیبال پیکان می باشد. این تیم تا کنون دوازده قهرمانی را در لیگ برتر والیبال ایران، ۵ نایب قهرمانی در لیگ برتر والیبال ایران، هفت دوره قهرمانی در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا، سه مدال نقره در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا، سه مدال برنز در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا کسب کرده است.

سوالات متداول

  1. پنج تیم برتر لیگ والیبال ایران کدام تیم ها هستند؟

    تیم های برتر لیگ والیبال ایران پیکان تهران، باشگاه صنام تهران، باشگاه بانک سرمایه تهران، باشگاه کاله مازندران و باشگاه شهرداری ورامین می باشد.

  2. اولین دوره لیگ والیبال ایران در چه سالی و با چه نامی برگزار شد؟

    اولین دوره لیگ والیبال ایران در سال ۱۳۵۴ با نام جام پاسارگاد شروع شد.

  3. تیم برتر و برنده اولین لیگ والیبال ایران در این پنج تیم برتر والیبال کدام تیم بوده است؟

    تیم دخانیات تهران توانست عنوان قهرمانی را در اولین لیگ والیبال ایران از آن خود کند.

  4. بازیکنان برتر لیگ ولیبال ایران چه کسانی هستند؟

    از بازیکنان برتر لیگ والیبال ایران می توان به میثم صالحی، پوریا یلی، پوریا فیاضی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید