پیش بینی لیگ والیبال آفریقا + تحلیل تیم ها و پخش زنده بازی ها

لیگ والیبال آفریقا به مسابقاتی از لیگ ملت‌ های والیبال گفته می شود که سال ها است بین کشور های آفریقایی برگزار می شود. این مسابقات را می توان معتبر ترین و مهم ترین رقابت های این قاره دانست.

  • برای شرط بندی والیبال روی این تورنمنت تنها کافیست بر روی گزینه “ورود به وب سایت” کلیک کنید.
مسابقات این لیگ چه زمانی برگزار می شود؟

مسابقات این لیگ چه زمانی برگزار می شود؟

کنفدراسیون والیبال آفریقا طبق تصمیمات سال های اخیرش مشخص کرده است که این مسابقات هر دو سال یک بار در این قاره برگزار شوند. کشور های آفریقایی دو سال فرصت دارند تا خودشان را برای این رقابت های مهم و حساس آماده کنند.

تاریخچه والیبال قهرمانی آفریقا 

مسابقات قهرمانی والیبال برای مردان آفریقایی نخستین بار در سال ۱۹۶۷ برگزار شد. طبق قرعه کشی های انجام شده توسط فدراسیون لیگ والیبال آفریقا، کشور مصر به عنوان اولین برگزار کننده و میزبان اصلی این مسابقات انتخاب شد. البته باید گفت که این کشور جز معدود کشور های آفریقایی بود که شرایط کاملی برای برگزاری این مسابقات و میزبانی از کشور های دیگر را دارا بود.

در سال ۱۹۶۷ بازیکنانی از کشور های مختلف آفریقا به مصر آمدند. این بازیکنان برای اولین بار بود که می خواستند در رقابتی عادلانه و حساس با یکدیگر بازی کنند. فینال این مسابقات بین تیم های تونس و الجزایر برگزار شد. در این فینال تیم تونس موفق شد با نتیجه ۳ بر هیچ، تیم حریف را شکست دهد و برای نخستین بار به عنوان قهرمان والیبال آفریقا نامش را ثبت کند. در جایگاه های سوم و چهارم به ترتیب تیم های گینه و لیبی قرار گرفتند.

امروزه مسابقات والیبال در آفریقا به شیوه ای متفاوت با آن زمان برگزار می شود. شما می توانید با جستجو والیبال قهرمانی آفریقا ۲۰۲۱ ویکی پدیا در موتور جستجو گوگل، تمامی این قوانین و اطلاعات جدید از بازی های این قاره را به دست آورید. جدول لیگ قهرمانان آفریقا والیبال ۲۰۲۱ و قهرمانی های به دست آمده برای کشور های برنده به خوبی نشان از پیشرفت این شاخه ورزشی در این قاره دارد.

لیگ والیبال آفریقا چه جایگاهی در جهان دارد؟

لیگ والیبال آفریقا چه جایگاهی در جهان دارد؟

با این که والیبال قهرمانی آفریقا ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ پیشرفت زیادی نسبت به گذشته کرده است، هنوز هم جایگاه این کشور ها به سطح بین المللی نرسیده است. امروزه بسیاری از بازیکنان تیم های آفریقایی در باشگاه های اروپایی و آمریکایی بازی می کنند، اما این موضوع به این معنی نیست که تمامی بازیکنان تیم های آفریقایی بازیکنانی توانمند و با استعداد هستند. فدراسیون والیبال در این قاره می بایست با استفاده از قوانین جدیدی که وضع می کند اقدامی جدید در رابطه با سطح والیبال در میان کشور های حاضر انجام دهد.

پرافتخارترین تیم والیبال آفریقا چیست؟

با مشاهده مسابقات والیبال جام ملت های آفریقا و دقت در والیبال قهرمانی آفریقا و کشور های برنده می توان گفت که تیم کشور تونس بهترین عملکرد را در میان تیم کشور های دیگر به نمایش گذاشته است. این تیم تا به امروز موفق به کسب ۸ مدال طلا، ۶ مدال نقره و ۲ مدال برنز شده است. این تیم با اختلاف زیادی از تیم کشور های دیگر در صدر جدول برنده های این رقابت ها قرار دارد.

برنامه لیگ والیبال آفریقا را از کجا دنبال کنیم؟

برای دنبال کردن برنامه رقابت های این قاره بهترین راه مراجعه به سایت های ورزشی است. در دنیا و تمامی کشور ها سایت های زیادی وجود دارند که فعالیت ادمین هایشان انتشار گزارش های مربوط به همچین مسابقات مهمی است. در این سایت ها می توانید در رابطه با والیبال قهرمانی آمریکای جنوبی و بهترین باشگاه والیبال جهان در این قاره اطلاعات زیادی به دست آورید.

فینال لیگ والیبال آفریقا در سال 2021 بین کدام تیم ها برگزار شد؟

فینال لیگ والیبال آفریقا در سال ۲۰۲۱ بین کدام تیم ها برگزار شد؟

به دلیل شیوع بیماری کرونا در بین مردم و به خصوص مردم آفریقا این مسابقات در سال ۲۰۲۱ لغو شدند. قرار است که این مسابقات در فصل زمستان سال ۲۰۲۲ برگزار شوند. احتمال می رود که این مسابقات در کشور های الجزایر، گینه، ساحل عاج و یا گامبیا برگزار شوند. هنوز نام کشور میزبان از هیچ رسانه ای اعلام نشده است. قرار بر این بود که کلیه این مسابقات بین ۹ ماه ژانویه تا ۶ ماه فوریه در سال ۲۰۲۱ برگزار شوند که بیماری کرونا و بیماری بسیاری از بازیکنان تیم های شرکت کننده و مثبت شدن تست های کرونایشان سبب شد که این مسابقات به زمستان سال آتی به تعویق بیافتند.

با ارزش ترین بازیکن در لیگ والیبال آفریقا کیست؟ 

مهدی بن شیخ یکی از بهترین بازیکنان تیم والیبال کشور تونس است. او در رقابت های انجام شده بازی های بسیار درخشانی از خود نشان داده است. در المپیک توکیو نیز این مهدی بن شیخ بود که با پرچم این کشور وارد مراسم افتتاحیه شد. او یک بازیکن با تجربه و ۴۲ ساله است و سال ها است با پرچم کشورش مشغول بازی و رقابت با تیم های دیگر در ورزش والیبال است. البته از این بازیکن در باشگاه های اروپایی و آمریکایی زیادی دعوت شده است. او که سال های آخر بازی حرفه ایش را می گذراند بار ها اعلام کرده است که دوست ندارد با پرچم کشوری به جز کشور خودش در رقابت ها ظاهر شود.

میزبان لیگ والیبال آفریقا در سال ۲۰۲۱ 

هنوز مشخص نشده است که میزبانی این دوره از رقابت ها قرار است در کدام کشور برگزار شود. با توجه به شیوع بیماری کرونا این مسابقات در سال ۲۰۲۱ برگزار نشدند و طبق نظر فدراسیون والیبال آفریقا مقرر شد تا این بازی ها در زمستان سال ۲۰۲۲ در یکی از کشور های آفریقایی برگزار شوند. پیش بینی می شود این دوره از رقابت های در یکی از کشور های الجزایر، گینه، ساحل عاج و یا گامبیا برگزار شوند. کشور های جمهوری دموکراتیک کنگو، گابن و زامبیا نیز درخواست میزبانی برای این مسابقات با شکوه را داده بودند که فدراسیون والیبال آفریقا پیشنهاد این سه کشور را رد کرد.

جالب است بدانید تا به حال در مسابقات والیبال قهرمانی که در این قاره برگزار شده بودند، بار ها اتفاق افتاده است که میزبان به دلایلی تعویض شود. در سال ۲۰۱۸ این اتفاق برای نخستین بار افتاد. در این سال کشور کامرون از میزبانی این مسابقات برکنار شد. البته اتفاق جالب این است که این کشور برای میزبانی رقابت های سال ۲۰۲۱ مجددا اعلام میزبانی کرد که این پیشنهاد از سوی فدراسیون والیبال این قاره در حال بررسی است. البته این اتفاق به دلایل کاملا سیاسی و پیشنهادات و نشست های پی در پی رئیس جمهور های این کشور ها اتفاق افتاد. در قاره آفریقا مسئولین فدراسیون هنوز نتوانسته اند ورزش را به طور کامل از سیاست میان کشور ها جدا کنند و به همین دلیل در مواقعی این چنینی هیچ کاری از دست مسئولین فدراسیون برای ورزش والیبال بر نمی آید.

بهترین مربی این لیگ کیست؟

بهترین مربی این لیگ کیست؟

مربی تیم والیبال کشور تونس، آنتونیو جیاکوبی نام دارد. این فرد به عنوان بهترین مربی برای تیم های آفریقایی انتخاب شده است. این فرد خودش نیز در گذشته در تیم ملی کشور تونس والیبال بازی می کرد و مدت ها کاپیتان این تیم بوده است. والیبال تونس در طول این سال ها و توسط سرمربی گری این فرد توانسته است پیشرفت چشمگیری داشته باشد. فدراسیون والیبال آفریقا بار ها از این مربی کاربلد و کارکشته تقدیر کرده است و او را به عنوان بهترین مربی در طول این سال های لیگ والیبال آفریقا معرفی کرده است.

در لیگ آفریقا کدام تیم ضعیف ترین عملکرد را داشته است؟

تیم کشور آفریقا جنوبی تا به امروز ضعیف ترین بازی ها را از خودش در رقابت های لیگ قاره آفریقا نشان داده است. این تیم تا به امروز هیچ مدالی کسب نکرده است و در جایگاه آخر میان کشور های شرکت کننده در این لیگ مهم قرار دارد.

والیبال در قاره آسیا چه تفاوت هایی با این ورزش در آفریقا دارد؟

والیبال در قاره آفریقا از سطح خوبی برخوردار نمی باشد. تیم های شرکت کننده در رقابت های میان قاره ای نتوانسته اند بازی های مطلوبی ارائه دهند و تمامی تیم های آفریقایی در مراحل مقدماتی حذف می شوند. والیبال این قاره با والیبال قهرمانی اروپا و آمریکا نیز قابل قیاس نمی باشد. والیبال قهرمانی اقیانوسیه و والیبال قهرمانی آفریقا می بایست تلاش بیش تری برای نشان دادن عملکردشان در بازی ها انجام دهند. در آخرین مسابقات والیبال اروپا که مربوط به رقابت های والیبال قهرمانی اروپا ۲۰۲۱ بود، بسیاری از بازیکنان تیم های آفریقایی با پرچم کشور های اروپایی و آمریکایی بازی های بسیار خوبی از خود نشان دادند. فدراسیون والیبال در این قاره می بایست تلاش بیش تری برای رسیدن به عملکرد مطلوب در رقابت ها برای این تیم ها در نظر بگیرد.

سوالات متداول

  1. لیگ والیبال آفریقا به چه مسابقاتی گفته می شود؟

    لیگ والیبال آفریقا به مسابقات والیبالی گفته می شود که سال ها است بین کشور های آفریقایی برگزار می شود.

  2. این مسابقات هر چند سال برگزار می شوند؟

    کنفدراسیون والیبال آفریقا طبق تصمیمات سال های اخیرش مشخص کرده است که این مسابقات هر دو سال یک بار در این قاره برگزار شوند.

  3. مسابقات لیگ والیبال آفریقا اولین بار در چه سالی برگزار شد؟

    مسابقات قهرمانی والیبال برای مردان آفریقایی نخستین بار در سال ۱۹۶۷ برگزار شد.

  4. میزبان اول مسابقات والیبال قاره آفریقا کدام کشور انتخاب شد؟

    طبق قرعه کشی های انجام شده توسط فدراسیون والیبال آفریقا، کشور مصر به عنوان اولین برگزار کننده و میزبان اصلی این مسابقات انتخاب شد.

دیدگاهتان را بنویسید